Het belang van feedback tijdens de employee journey

Marlies Pellikaan, Effectory op hrzone.nl. Medewerkers zien haarscherp wat er goed gaat en wat er beter kan in je organisatie. Door op verschillende van deze momenten naar hun feedback te vragen en hun verbeterideeën te benutten, kun je samen met hen de organisatie aanscherpen. 

Het belang van feedback tijdens de employee journey

Samen met je medewerkers zorg je ervoor dat jouw organisatie duurzaam succesvol is én blijft. Daarom is het van belang dat je als werkgever faciliteert dat je medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen doen, ze het beste uit zichzelf halen én plezier in hun werk hebben. Alleen, hoe zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke werkgever bent en blijft?

Als organisatie wil je voortbestaan en je doelen halen. Je medewerkers spelen hierin een cruciale rol. Samen zorg je ervoor dat je klanten de beste service, diensten of producten ontvangen. Maar hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen zo lang mogelijk bij je blijven? Vraag het je medewerkers! En zorg dat je inzicht hebt in de sterke én verbeterpunten van de gehele employee journey in jouw organisatie.

Employee journey?

Wat is de employee journey precies? De employee journey bestaat uit de belangrijkste momenten in een loopbaan van medewerkers bij een organisatie. Deze cruciale momenten kunnen per organisatie of branche verschillen, hoewel de fases instroom, voortgang & doorstroom en uitstroom er altijd inzitten.

Waarom medewerkersfeedback over alle fases van de employee journey benutten?

Medewerkers zien haarscherp wat er goed gaat en wat er beter kan in je organisatie. Vanaf het moment dat ze bij je solliciteren, aan de slag gaan, samenwerken in teams, te maken krijgen met belangrijke thema’s, klanten helpen en doorgroeien, tot en met het uitvliegen. Door op verschillende van deze momenten naar hun feedback te vragen en hun verbeterideeën te benutten, kun je samen met hen de organisatie aanscherpen. Je verhoogt hiermee niet alleen de bevlogenheid en betrokkenheid van je medewerkers, maar je verbetert ook het inwerkproces, de teamdynamiek binnen je teams en je maakt verbeterslagen op belangrijke organisatiebrede en teamspecifieke thema’s en op je uitstroomproces. Het gevolg? Je organisatie verbetert van binnenuit en je werkt samen aan duurzaam succes!

In de praktijk

Stel je eens voor dat je je recruitmentproces piekfijn op orde hebt, maar dat je medewerkers vinden dat er aan het inwerkproces nog wel het één en ander te verbeteren valt. Als je ze daar niets over vraagt en hun verbeterideeën niet benut, dan kun je deze medewerkers veel te snel verliezen. Gemiste kans! Het kost je namelijk extra inspanningen en geld om deze vacatures weer in te vullen.

Het resultaat van het luisteren naar je medewerkers?

  • Je werkt samen met je medewerkers aan het behalen van je organisatiedoelen.
  • Je trekt de juiste mensen aan en goede mensen blijven langer bij je werken.
  • Nieuwe medewerkers zijn snel ingewerkt.
  • Je medewerkers kunnen hun werk beter en met (nog) meer plezier doen.
  • Je bent wendbaarder en innoveert sneller.

Hoe maak je feedback inzichtelijk?

Effectory gelooft dat medewerkers de kracht zijn van een organisatie. Zij zien als geen anders wat er goed gaat en wat er beter, slimmer en leuker kan. Wij helpen organisaties met het verzamelen en benutten van de feedback en ideeën van hun eigen medewerkers. Met als doel: meer werkplezier en duurzaam succesvolle organisaties.

Bron: klik hier

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s